OM ATT SKÖTA MARKSERVICEN

Jag är inne i en period som jag tycker är ganska kämpig nu. Jag orkar liksom inte riktigt anstränga mig för att vara trevlig. Alla har vi ju våra toppar och dalar och jag är helt enkelt inte på topp just nu. Jag orkar till exempel inte vara allt för mycket med våra grannars barn trots att hon och Aaron leker bra med varandra. Detta eftersom varenda gång hon trotsar (vilket händer då och då med en 3åring) känner jag att jag håller på att bli tokig. Och det är okej att känna så för sina egna barn, men att bli otrevlig och ilsk mot andras barn är fan inte okej. Så därför sparar jag henne det. Och så sparar jag mig själv lite tråkiga känslor också.

Annars är det som är tungt just nu att sköta all markservice. I förra veckan kändes det typ som att jag kunde sammanfatta min föräldraledighet till tvätta, städa och plocka. Ja, när jag inte agerar matmaskin då. Detta är ju så klart inte alls sant. Men det är tyvärr heller inte helt taget ur luften.

Att vara den som har huvudansvaret för att maten står på bordet, att tvätten blir tvättad, leksakerna placerade något så när på rätt plats och sängarna blir bäddade är helt enkelt inte sådant som ska tas för givet. Alternativet, att inte tvätta diska etc känns tyvärr inte rimligt heller eftersom jag mår dåligt i kroppen av att bo i ett allt för stökigt hem. Så hur jag än gör blir det alltså fel.

Fast tro nu inte att Kristoffer sitter och rullar tummarna medan jag ligger och skurar golvet a la Askungen-style. Han går upp en stund innan 06, jobbar hårt, kommer hem, bygger och leker med Aaron och Märtha, nattar Aaron och sedan går han ut och fortsätter bygga till det är för mörkt att fortsätta. Det är alltså inte som att han hurrar över tillvaron heller.

Så. Nu ska jag sluta klaga. Men ibland blir det bara lite mycket. Och då är det skönt att ha en plats att kunna skriva av sig lite på. Tur att i morgon är en annan dag.

God natt!

2 reaktioner på ”OM ATT SKÖTA MARKSERVICEN

  1. Jag känner med dig, jag avskydde den delen av föräldraledigheten. Så vansinnigt tråkigt att bara städa, plocka fram mat, plocka undan mat, tvätta, plocka fram mat igen… Bra att du tillåter dig själv att både klaga och ta paus någon gång!

    Gilla

    • Ja, det är verkligen dödens tråkigt. Och samtidigt vill jag ju liksom inte spara allt till Kristoffer kommer hem så att vi kan dela på det. För då skulle vi ju aldrig göra ngt annat städa och plocka. Och det finns ju roligare saker vi kan göra ihop…

      Gilla

Kommentera

