OM ATT VÅGA GÖRA INGENTING

Idag bestämde jag mig för att jag INTE skulle försöka maxa tiden till att ägna mig åt hushållsysslor. Istället bestämde jag mig för att göra prick ingenting. Trots att himlen är klarblå och Märtha sover lugnt i vagnen så valde jag alltså att inte utnyttja det. And let me tell you, sådant kräver viljestyrka. Att övertala sig själv att jag inte sitter och kastar bort mitt liv bara för att jag inte GÖR någonting. Sånt är tufft. Fast, nu ljuger jag lite. NÅGOT gjorde jag faktiskt. Jag knäppte dessa helt naturliga bilder på mig själv. För att visa exakt hur lite jag gör alltså. Och så började jag blogga om det. Joråsåatte. Allt för bloggen.
20160906-IMG_2904 20160906-IMG_2905

Här vill jag förresten passa på att dra er uppmärksamhet till några saker.

  1. Notera mina kläder – detta är för tillfället min standarduniform and I love it! Oformligt och urtvättat amningslinne, mjuka svarta byxor och ett par festliga sockar för att liva upp dagen. Svart och vitt är mina favoritfärger. Blir lugn av att slippa tänka på färger som eventuellt ska matchas ihop med varandra.
  2. Kontorslampan från helvetet. Nej inte riktigt, men oj, vad den inte är speciellt snygg. Någon som har tips på vad vi borde ha istället?
  3. Vår nya stol är inte på plats än. Men vi har nog bestämt oss för att vi ska införskaffa den här eller den här modellen. I gult. Tror jag.
  4. Våra frodiga växter! De två till vänster i bild har vi ”ärvt” av Kristoffers morbror när han gick bort och jag är så glad över att de trivs så bra här. Varje gång jag tittar på dem eller någon av de andra blommorna vi tog med oss från Stigs hus så tänker jag på honom.
En reaktion på ”OM ATT VÅGA GÖRA INGENTING

  1. Ping: SÖKES: STILINSPIRATION – LE

Kommentera

