BEHÖVER JAG EN TILL SYMASKIN?

Kära begåvade internet. Hjälp mig lite nu. Jag är sugen på att sy lite barnkläder eftersom jag har hittat så många fina tyger hos Tygdrömmar. Se bildbevis nedan.

Men grejen är den att jag tvivlar lite på min egen förmåga. Och på min symaskins förmåga. Jag äger ju en vacker orange Husqvarna redan. Men jag är osäker på om den har alla finesser som krävs för att lyckas. Så nu till min fråga. Vad behöver min symaskin kunna för att jag ska kunna kitta upp barnen med leggings, mjuka tröjor och t-shirts? Räcker det med raksöm och sicksack? Eller behöver det finnas andra finesser?

Snälla hjälp mig internetz!

mvh Februaritjej -85

Bilderna är lånade av Tygdrömmar

 

7 reaktioner på ”BEHÖVER JAG EN TILL SYMASKIN?

  1. Raksöm och zickzack duger gott men har man en overlock också blir det roligare 🙂 Sedan kan man gå hur långt (och dyrt) som helst. Det finns maskiner som gör allt från snygga fållar och kantband till personliga tryck och broderier, om man råkar vara gjord av pengar.

    Gilla

  2. Alltså näää så fina tyger! Är så sugen på att börja sy kläder och då främst kjolar till mig själv men har NOLL koll på vilket tyg man ska ha till vilken typ av kläder. Känner mig så lost :(((

    Gilla

  3. Håller med Lisa, det går alldeles utmärkt med en hushållsmaskin men är roligare och smidigare med en overlock oxå. Sen kan man även ha en coverlock 🙂 Du får gärna komma hit och prova min overlock och coverlock! Jag har många tyger att testa med 🙂

    Gilla

Kommentera

