SOFFHÖRNAN I VARDAGSRUMMET

Jag hade tänkt vänta till vardagsrummet var helt klart innan jag la upp någon bild på det, men eftersom det lär dröja innan vi är helt färdiga tänkte jag att jag helt enkelt visar hur det ser ut just nu.

Vi börjar med hur det såg det ut innan. Vyn mot tv:n är oförändrad så den får bli först ut. Den ser ut så här:
20160826-IMG_2753
Och sedan har vi då soffhörnan förut:
20160826-IMG_2751
20160826-IMG_2750
Vår stora härliga svarta soffa tog upp mer eller mindre hela rummet och gjorde det svårt för oss att komma på hur vi skulle möblera rummet. Så efter att ha hängt med oss sedan 2007 (köpte den begagnad då) fick den ett nytt hem i söndags. Jag kände lite separationsångest eftersom det är en underbar tv-tittarsoffa och dessutom en väldigt skön gästsäng.

Men sedan fick vi in den nya soffan och saknaden minskade markant. Så här ser det nämligen ut nu från samma vinkel:
20160912-IMG_3152
20160914-IMG_3267
Vi valde att köpa en ganska billig soffa från Mio eftersom vi räknar med att den kommer få mycket stryk nu under småbarnsåren. Förmodligen borde vi köpt en soffa som inte är fullproppad med flamskyddsmedel och kanske från ett mer ansvarsfullt företag men. Ja. Nej nu gjorde vi inte det den här gången.

Hursomhelst. Nu har vi lite nya inredningautmaningar att ta oss an. Tex:

  1. Vad ska vi ha i fönstret bakom soffan? Alltså jag känner mig helt lost när jag funderar på vilka växter som passar in där nu. Tycker inte alls att jag får till det nu
  2. Ska vi fixa gardiner och hur ska de se ut i så fall?
  3. Vad ska vi välja för soffbord? Jag tänker mig ett litet fyrkantigt men vet inte om vi ska ha med förvaring eller bara avställningsyta.
  4. Vilka fåtöljer passar till? Vi vill ha två lite nättare och gärna i en avvikande färg. Typ gul eller turkos/mintgrön. Så att det blir en riktig soffgrupp och förhoppningsvis en plats vi kan sitta och umgås vid.
  5. Vad ska vi ha för matta? Golvet känns helt kalt nu, men det kanske i och för sig beror på avsaknaden av fåtöljer.

p.s om ni blir förvirrade för att blommor och kuddar byter plats så är det för att jag fotat vid olika tillfällen och inte kan bestämma mig för var grejerna ska stå.. 

3 reaktioner på ”SOFFHÖRNAN I VARDAGSRUMMET

  1. Men shitttt vad fint ni bor! Blev så inspirerad att röja lite här hemma… Underbara färger och detaljer, och jag älskar alla dina växter 🙂 Vilka som ska få bo i fönstret ger nog med sig ska du se!

    Gilla

  2. Ping: VARDAGSRUMMET: EN UPPDATERING – LE

Kommentera

