TITTA HON KRYPER (NÄSTAN)

Med andra barnet är det lätt att missa att anteckna viktiga händelser. Inte för att du inte bryr dig, men för att tiden helt enkelt inte finns. Och kanske också lite för att det inte är en lika stor grej att uppleva något för andra gången. Jag får påminna mig om att öppna Aaron och Märthas Boken-om-mig-böcker för att sätta ord på vad som händer i deras utveckling.
20160906-IMG_2918 20160906-IMG_2915

Snart är vi i alla fall framme vid en stor milstolpe för Märthas räkning. Hon är väldigt nära att krypa. Bakåt och runt går bra sedan några veckor tillbaka. Framåt går ibland. Bara de senaste två dagarna tycker jag att det verkligen har lossnat. (Sen gör hon en ordentlig störtdykning i klinkern och då tänker jag ”nja kanske inte ändå… Stackarn)

Det är mäktigt att se den där målmedvetna blicken. Hon ställer in siktet på något framför sig (tex. mina solglasögon som hon INTE får leka med) och sedan ålar hon sig framåt eller också så ställer hon sig på alla fyra och spänner musklerna och gör sig redo att gunga framåt. Vår lilla mört. Tänk så stor hon håller på att bli.
20160913-IMG_3224

Det är så roligt att se henne för hon verkar faktiskt ha genuint roligt (i alla fall ibland) när hon kryper omkring. Dessutom klarar hon också snart att sätta sig upp på egen hand och någonstans tänker jag att hon kanske börjar inse vilken frihet hon håller på att utveckla

Kommentera

