RÄDDA DET SOM RÄDDAS KAN

Kanske en lite väl dramatisk rubrik, men jag tänker att det blir mer spännande att läsa då 🙂

Igår hade våra barn den goda smaken att vara extremt lätta att ha att göra med. Vilket i Märthas fall innebar att hon sov två låååånga pass och i Aarons fall innebar att han var lite för sjuk för att orka vilja springa omkring och leka. Efter ett morgonpass ute (när han hjälpte Kristoffer att snickra) och sovpass i vagnen ute fick han sålunda ägna eftermiddagen åt Nicke Nyfiken på Netflix i soffan. Vi öppnade bara upp altandörren så att han kunde springa ut till oss om han behövde det. Och så fikade vi med glass på hans rum (vilket var en väldigt mysig paus). Jag och Kristoffer kunde därmed maxa röjet i trädgården fullt ut. Kristoffer gjorde klart fasaden och golvet inne i förrådet medan jag tog hand om de flesta av våra tomatplantor och plockade in de omogna så att de ska få en chans att mogna inne i värmen. De flesta plantorna såg förresten ganska vissna ut så det kändes skönt att få lägga dem på komposten i stället. Att stå och titta på vissna plantor gör ju ingen glad (eller gör det det? who am I to judge liksom…).
20160919-IMG_3324
20160919-IMG_3324

Jag var dessutom duktig och packade in allt ris, från när jag beskar plommonträden i veckan, i släpkärran, tillsammans med massa byggavfall som också ska köras på tippen. Och så rensade jag färdigt runt hallonplantorna och förberedde lite för att bilda upp våra stackars rosor. Så nu är vår trädgård lite prydligare och mitt och Kristoffers sinne aningens mer lugnt.

2 thoughts on “RÄDDA DET SOM RÄDDAS KAN

Kommentera

