MÄRTHA 7 MÅNADER

Min lilla lilla. Tänk vad stor du har blivit. Du kan faktiskt krypa nu till och med. Igår när jag skulle gå upp på vinden för att ta ner lite kläder kom Aaron och var upprörd för att du fått tag i en tidning som du höll på att äta upp. Jag blev ganska förvånad när jag då upptäckte att du förflyttat dig från gästrummet till vardagsrummet där den smaskiga tidningen låg.

Jag älskar dig men håller på att bli tokig på din nattsömn just nu. Du är allt annat än lätt att natta om och jag orkar inte gå och vagga dig för det innebär att jag själv vaknar till så även om du somnar fort av det så innebär det att jag själv ligger sömnlös. Men oj vad du sover bra på dagen. Ofta två långa pass som gör att jag kan få hämta andan lite.

Du har blivit ganska rädd för främlingar. Och till och med för Kristoffer ibland. Det är ju visserligen smickrande, men också lite ovant när jag vant mig vid att bara kunna langa fram dig till vem som helst tidigare.

Aaron är fortfarande din favorit och han är duktig på att berätta vad du kan och inte kan, vad du gillar och inte gillar. Han ser till att du inte får i dig en massa små saker du kan sätta i halsen på. Han är visserligen också ganska duktig på att ge dig både lagom stora och på tok för stora bitar med mat.

Du har ett så härligt gurglande skratt. Och för att jag tycker så mycket om det så därför gjorde jag en liten film till din 7 månaders dag. Grattis min lilla mört.

Märtha 7 månader from Lina Ekholm on Vimeo.

6 thoughts on “MÄRTHA 7 MÅNADER

  1. Så himla fin film! Gustav skrattade när han såg den så han längtar efter sina kusiner❤ Kör försiktigt så ses vi ikväll. Kram kram! Caroline

    Gilla

  2. så gulligt! Fint med syskon också ❤
    de som påstår sig veta något, säger att det är en fas, liknande den vid fyra månader, vid sju månader. Men så är det väl alltid med bebisar, faser eller tänder – alltid är det något som krånglar lite 😉

    Gilla

    1. Ja det där med faser alltså… Tycker att det alltid är något utvecklingssprång som ska gås igenom. Tur att jag varit med om det en gång tidigare så att jag vet att det inte är för alltid 🙂

      Gilla

  3. Vilken underbara video, Lina! Alltså både bedårande med dina härliga barn men också så fint klippt med musik och paus för ert prat. Världen finaste lilla inblick i ert vardagsliv känns det som. Ska nog sno den här idén 😉

    Gilla

    1. Tack! Sno på 🙂
      Det är faktiskt ganska fantastiskt att se hur syskonrelationen utvecklas. Än så länge har det varit ganska friktionsfritt men jag tänker mig att det kanske kommer lite syskonbråk i framtiden också så passar på att njuta av situationen just nu

      Gilla

Kommentera

