BLOGGTIPS

Aaron är sjuk och jag är slut i kroppen efter lång tid utan vettig sömn. Men på plussidan hittade jag en festlig blogg jag tänkte tipsa om. ekologistas heter den och drivs av fyra killar som på olika sätt arbetar/forskar om hållbarhetsfrågor på Chalmers. Den uppdateras inte speciellt ofta men jag tycker ändå att det är kul att läsa om. Lite på samma tema hittade jag även Klimatbloggarna som drivs av forskare från Chalmers och GU. Dessa har även anslutning till FN:s klimatpanels IPCC:s femte rapport. Den är ju dock lite daterat och senaste inlägget är från 2014 men det kanske kan vara intressant som utgångspunkt för den som vill förkovra sig i ämnet tänker jag.

Anyways. Det får bli dagens tip.

Har ni några bra tips på bloggar med hållbarhetsfokus? Gärna sådana som har någon form av verklighetsförankring och inte bara förmedlar skräckpropaganda eller spär på samhällets kemikaliefobi.

 

Kommentera

