HUR GÖR ALLA MAMMOR MED HÅRET?

Jag vill börja detta inlägg med att säga att jag tycker själv att jag har ett väldigt bångstyrigt hår. Ända sedan jag var liten har det liksom gått sin egen väg. Och det är inte alltid jag och mitt hår har velat samma sak. Mitt hår och mössa är tex inte världens bästa kombination och jag bävar lite inför varje vinter som kommer (med torr luft och allt vad det innebär för mitt hår) eftersom jag vet att det innebär att jag kommer få ägna väsentligt mer tid åt att reda ut tovor från håret. Mitt hår utsläppt utomhus är också en ganska risig kombination. (När jag ser UnderbaraClara arbeta utomhus med eller utan mössa och utsläppt hår tänker jag direkt att det är ett spel för gallerierna. Att så fort hon har tagit bilderna så sätter hon upp håret. För ingen kan väl ARBETA utomhus med UTSLÄPPT hår utan att se ut som ett skatbo i håret efteråt?)

Men klipp av det då, säger ni. Well. Det har jag ju gjort en gång (se bildbevis nedan). Och jag hatade det. Mitt hår blev nämligen inte alls mer hanterbart när jag hade mindre av det. Snarare fick jag lägga dubbla tiden på att försöka tämja det. Men visst var det skönt att slippa små bebisfingrar som slet sönder det.
2014-06-29 Och nu kommer vi till den springande punkten i mitt inlägg. Bebisfingrar. Herregud! Hur gör alla mammor med långt hår för att hantera denna korta men ack så aj-som-fan-sluta-dra-mig-ihåret-tiden? Jag löser det genom att konstant ha håret uppsatt. Dag som natt. För ni kan ge er den på att de där små bebisfingrarna kommer att hitta varje litet förrymt hårstrå jag har annars. Men jag hade så gärna velat gå omkring med utsläppt hår, nu när jag äntligen lyckats spara ut det igen.Är det så enkelt att lösningen är ett annat schampo/balsam? Bör jag rakpermanenta mitt hår? Är det enklare med lugg? Näe, hörrni jag vet inte. Men jag drömmer om att snart kunna gå med utsläppt hår. Och om någon som läser sitter inne på lösningen plz let me know! 20160924-IMG_3390
(Här är en bild på mig med utsläppt hår. Jag släppte ut det för att ta en bild. Sedan satte jag upp det igen. Så gör jag nu. För jag tycker att det är så trist med bilder där jag har uppsatt hår.)

Edit: Mitt problem med håret är alltså tovor och bebisfingrar som luggar mig. kanske inte riktigt framgick…

3 reaktioner på ”HUR GÖR ALLA MAMMOR MED HÅRET?

Kommentera

