VINDRUVSGELÉ

I helgen kom Kristoffers pappa hit som en mellanlandning innan han skulle hjälpa en vän att köra ner deras bil till Spanien. Mycket trevligt och extra roligt för Aaron att få busa med sin farfar ordentligt.
20160910-IMG_2996
20161005-IMG_3577
I alla fall. Han hade med sig lite härlig skörd i from av björnbär och vindruvor. Björnbären har jag frusit in eftersom jag inte riktigt vet vad vi ska ha dem till just nu. Och vindruvorna visste vi heller inte vad vi skulle göra med men ville ju gärna ta hand om dem. Eftersom de är små och har ganska många kärnor kändes det dock lite meckigt både att göra russin och att äta dem direkt. Jag googlade runt lite och hittade då ett recept på vindruvsgelé. Mycket spännande. Jag har varken ätit eller gjort det innan, men någon gång ska ju vara den första. Återkommer med rapport om succén efter att vi har smakat 🙂
20161005-IMG_3582
Receptet hittade jag i alla fall här.

3 reaktioner på ”VINDRUVSGELÉ

    1. Den blev faktiskt jättebra. Åt den igår med dragonkyckling (utan dragon…) och ris. Blir nästan lila i färgen och var härligt söt och god. Precis det jag önskar av en gelé. Fick blodad tand av fixandet och ställde mig sedan och gjorde soltorkade tomater och grön tomatchutney av våra egna tomater. Så kul att ta vara på de egna grödorna

      Gilla

Kommentera

