4 BILDER SOM JAG PINNAT PÅ SISTONE

Hallå där och glad fredag på er! Tack för pepp och medömkan om sömnen. Vi glömmer det nu och tar en liten (med betoning på liten) kik på hur mitt pinterest-konto sett ut på sistone. Jag har inte varit speciellt aktivt egentligen men det kanske inte spelar så stor roll. Jag älskar pinterest. Det får mig att tro att jag gör någonting när jag i själva verket bara sitter och drömmer mig bort till en verklighet där jag är lite mer av en doer. Men skitsamma. Här är i alla fall fyra bilder jag gillar och som ger en bild av hur jag önskar att min inredningsvision såg ut.

  • Uppe th har vi en bild från fröken.frida som har möbler och en färgskala som jag tror skulle passa perfekt till vårat vardagsrum. Grått och gult är ju ändå en helt fantastisk kombination. Och med tanke på att väggarna i vårt vardagsrum tenderar att upplevas lite blå så tror jag att det skulle kunna bli hur bra som helst.
  • Om vi sedan fortsätter med bilden uppe tv är en söt idé från Husligheter om hur vi skulle kunna ha Aaron och Märthas leksaker.
  • Nere th är en tavelvägg som jag ser som en bra inspirationskälla på hur vi skulle kunna arrangera lite tavlor i sovrummet på sidan mittemot fönstret.
  • Och slutligen en härlig inspirationsbild på en hall (eller vad vi nu ska kalla det) från teaching literacys tumblr-konto som är till brädden fylld med böcker. Bara för att jag gillar böcker. Och vem vet. I mitt nästa hus kanske jag både kommer att ha en vägg full av böcker som vi har nu OCH en hall som prunkar av litteratur. Eller varför inte ett helt eget bibliotek. Ah. Det är en fin tanke ändå. Tänk er bara ett bibliotek i stil med det i Skönheten och Odjuret. Där snackar vi drömrummet fo sho.

Trevlig helg!

Kommentera

