NATIONAL NOVEL WRITING MONTH

God måndag på er! Hoppas att helgen har varit till belåtenhet. Efter att jag skrivit det här inlägget bestämde jag mig för att jag behövde göra något. Därför signade jag upp https://nanowrimo.org/. Bara sådär. (Tipstack till Hello february!)

”National Novel Writing Month (NaNoWriMo) is a fun, seat-of-your-pants approach to creative writing. 

On November 1, participants begin working towards the goal of writing a 50,000-word novel by 11:59 PM on November 30.

Valuing enthusiasm, determination, and a deadline, NaNoWriMo is for anyone who has ever thought about writing a novel.”

NaNoWriMo är alltså en utmaning som går ut på att skriva en novell på en månad. Med start 1/11. Det går dock bra att börja förbereda sig innan det så därför ska jag fundera på vad jag vill att min novell ska handla om nu. Jag har redan ganska många idéer så frågan är bara vilket spår jag ska välja.
Stresa
Jag har inte direkt några höga ambitioner med mitt skrivande och det gör heller inte så mycket om jag inte lyckas genomföra utmaningen. Det viktigaste är bara att jag nu känner någon form av entusiasm som bubblar i kroppen igen. Kanske kan den där entusiasmen mota bort den förlamande tröttheten.

Är det någon annan som läser som hade tänkt vara med?

3 reaktioner på ”NATIONAL NOVEL WRITING MONTH

  1. Men åh, vad roligt! Vill verkligen, verkligen haka på (har tänkt så varje år men det blir aldrig av…) men i år känns verkligen som det sämsta året att försöka hinna skriva så mycket. Speciellt som min hjärna är mos större delen av tiden. Men jag tar hemskt gärna del av ditt projekt och gläds åt din framfart istället 🙂

    Gilla

    • Ja, jag tror inte att min tajming är speciellt bra heller men jag känner bara att ”skitsamma, jag behöver NÅGONTING ANNORLUNDA”.
      Gött att ha en hejarklack dock 🙂

      Gilla

  2. Ping: JO DÅ, JAG LEVER, TYP, OCH HÄR KOMMER EN UPPDATERING – LE

Kommentera

