WINTER IS COMMING

Klockan är 01.32 och jag gör för första gången misstaget att kolla nyheterna. Trump har vunnit viktiga nyckelstater, läser jag. Fan. Jag hade en dålig känsla i magen redan tidigare under dagen. Men det är fortfarande tidigt mycket kan hända, tänkte jag och slår bort tanken på att han ska vinna.

Ute är det kallt och snön ligger som ett mjukt täcke över världen utanför. Det är något som vi behöver lite extra mycket idag tror jag. Något mjukt mitt i allt det hårda. I mitt sociala medie-flöde ser jag vänner som är chockade och bestörta. Tragikomiska citat, kreativa hashtags och emojis avlöser varandra.

Igår sa jag till Kristoffer att vi kanske borde köpa upp oss på lite guld eftersom börsen kommer bli knäpp om Trump vinner. Det gjorde vi inte. Ville inte riktigt tro att det skulle gå så illa. Men det gjorde det.

”Mardrömmen är verklig! Bara att glömma flytt till USA på 4-8 år” stod det i det senaste smset från Kristoffer i morse.

Vad fan hände USA?

20161107-img_4234Washington DC

Kommentera

