JOBBA JOBBA JOOOOBBA

Och så hux flux var föräldraledigheten slut. Ungefär 9,5 månader fick jag gå hemma och försöka överleva vardagen. Det har inte alls varit så roligt som jag trodde att det skulle vara. Jag visste att det skulle bli tufft och jag visste att det inte skulle bli alls på samma sätt som första gången jag var föräldraledig. Men jag hade trott att det skulle vara liiite bättre ändå. 2016 har faktiskt varit mitt sämsta år här på jorden. Jag kan inte minnas att jag någonsin mått sämre. Våren var jag deprimerad, sommaren skötte jag all (nej, inte riktigt all men en väldigt stor del av) markservicen och på hösten var vi sjuka. Jag är ledsen att jag inte kan bjuda på några mer peppande ord men min bästa och sämsta egenskap är ju att jag är ärlig. Love it or leave it. Jag har varit så trött och så håglös, så tömd på kreativitet och energi.

Men

Det kan bara gå uppåt nu. 2017 kommer bli exponentiellt bättre än 2016. 2017 ska bli året då vi växer i våra olika roller. Vi kommer bli mer lugna i vardagen och saker och ting kommer att förändras i ett lite mer stabilt tempo. Märthas sömn kommer gradvis att bli bättre och framförallt mer förutsägbart än vad det är under första året. Vi har två roliga resor inplanerade och dessutom kommer vi både kunna vara föräldralediga och jobba.

Jag ser fram emot att få jobba igen. Och jag ser också fram emot att få vara ledig på torsdagarna då Kristoffer jobbar (jag kommer jobba på 80% och han på 20% och så vise versa med föräldraledigheten). Jag tror att jag kommer värdesätta den där torsdagen på ett annat sätt. Kommer våga göra lite utflykter. Kanske kommer jag till och med bli en bättre mamma än den jag är just nu. En lite roligare och gladare mamma.

Och förresten. Nu är det ju december. Vi får njuta av julbelysning, pepparkakor och paketinslagning. Och sedan fyller Aaron 3 år. Mitt älskade lilla barn. Mitt stora kloka lilla barn.

6 thoughts on “JOBBA JOBBA JOOOOBBA

  1. När jag började jobba igen tyckte jag att jobbet gav ny energi och mer stabilitet åt vardagen, och fick mig att uppskatta fritiden med barnen mer. Jag är definitivt en bättre mamma när jag jobbar. Hoppas det fungerar bra för dig också! ❤

    Gilla

    1. Usch och fy.Ja det är många jag känner som tycker att 2016 var etthundra ruttet år också. Jag tror verkligen att 2017 blir bättre dock

      Gilla

Kommentera

