ETT VÄRKANDE HJÄRTA

Klockan är 05.20 och jag går upp. Hon har inte vaknat än så jag tänker att jag ska åka tidigt. Hinner med 06-tåget med god marginal. Saknar henne på tåget. Hela kroppen skriker att jag vill ligga hemma i sängen och amma och mysa. Hur viktigt är det med pengar och jobb när det finns en bebis – eh nej, jag menar en mamma – med mys-behov?

Sitter på min plats och försöker CADa men blicken dras till mobilen och plötsligt sitter jag där och kollar på gryniga bebisbilder av Aaron och Märtha. Mina fina älskade barn. Jag saknar er så när jag sitter på jobbet. Och ändå tror jag någonstans att det är bra för mig. För när jag kommer hem är jag svältfödd på barnmys och vill bara leka och gosa och amma resten av min vakna tid. Älskade ungar!

 

4 reaktioner på ”ETT VÄRKANDE HJÄRTA

  1. Vad fint skrivet! Det är säkert svårare när man precis har börjat jobba igen, men jag undrar om det någonsin går över helt. Min yngsta är 4 år och jag sitter också och tittar på bilder på dem på mobilen och längtar hem, samtidigt som jag älskar att vara på jobbet och tycker att det är underbart att inte vara med barn hela dagarna 🙂

    Gilla

    • Tack. Ja det är nog fortfarande en omställning med att börja jobba. Och precis som du säger så tror jag att det är nyttigt att jobba men det kan ju ändå vara tungt emellanåt.

      Gilla

Kommentera

