NYÅRSLÖFTEN 2017

Jag fortsätter på min inslagna bana på tema ”Nyår”.

Såhär då. Alltså. Det är tydligen ute med nyårslöften nu. Eller det kanske det har varit länge men det var först det här nyåret som jag blev varse om det. Nu ska folk inte ha nyårslöften utan det ska vara ”mål” eller ”listor” för det kommande året. Dessa ska helst även vara utformade enligt SMART-modellen. Delmål, brev och ord är också hett verkar det som. Happ. Det låter ju bra. Fint och snyggt och nytänkande. Fast egentligen. Jag menar på riktigt. Om vi ska vara ärliga så är det väl samma sak som nyårslöften? Typ. Ett nytt år börjar och du lovar dig själva att börja/sluta/fortsätta med något under det kommande året/åren.

Jaja. Sorry om jag låter grinig. Jag bara råkade trilla in på en blogg med pretentiösa ”mål” (inte nyårslöften. nej verkligen inte nyårslöften!) (obs1 jag tycker ju egentligen att det låter supermysigt med mål och brev och allt det där, men också att det blir lite löjligt att i samma andemening nämna hur långt från ett nyårslöfte det är) (obs2, jag vill bara påpeka att jag är sjukt avundsjuk på våra kompisar som planerar en ”familje-kick-off” för att sätta upp mål för året – PÅ ETT SPA, hur härligt låter inte det?!) 

Här kommer i alla fall en lite mer utförlig lista på mina nyårslöften/mål/kalla-de-vad-ni-vill för 2017. Högt och låg. Stort och smått.

Nyårslöften för 2017

  • Färdigställa förrådet
  • Utreda vad som orsakar lukten i huset och åtgärda eventuella fuktproblem
  • Träna två gånger i veckan (har köpt gymkort! yay! pepp!)
  • Endast äta godis på helgerna och helst sluta helt
  • Försöka leva mer i nuet
  • Köpa ”kontorsstol”
  • Köpa två fåtöljer till vardagsrummet
  • Sätta upp belysning i vardagsrummet
  • Engagera mig mer för utsatta barn (jag funderar på att bli fadder eller vara mer delaktig i UNICEF)
  • Införa veckomatsedel/veckohandling i större utsträckning (vi har ingen strategi för tillfället så om vi så bara får till detta en gång så är målet uppnått men tanken är så klart att det ska bli en vana)
  • Hitta fler vegetariska recept som passar oss
  • Läsa minst 3 böcker (jag läste bara EN bok under 2016 – katastrof!)
  • Sminka mig oftare
  • Utvärdera och kanske uppdatera min garderob
  • Klippa mig (jag klippte mig inte under 2016 så det känns som att det börjar bli dags för det…)
  • Lämna in kameran för rengöring
  • Framkalla resterande smalfilmer åt farmor och farfar
  • Hitta (bättre) balans för familjen

Jul 2016

2 reaktioner på ”NYÅRSLÖFTEN 2017

Kommentera

