DAGENS I-LANDS PROBLEM

Varför är dagens mobiltelfoner anpassade efter folk med stora händer? (Jag skulle vilja skriva ”varför är dagens mobiltelefoner anpassade efter en vuxen mans händer” men det känns lite exkluderande eftersom jag antar att det finns andra än vuxna män med stora händer). Och varför i hela världens ska de göras så stora att det är svårt att få plats med dem i byxfickorna? Ja okej, det kanske är byxorna det är fel på men ändå!

Jag hatar att inte kunna gå/stå och skriva sms med en hand eftersom mina fingrar inte räcker runt då. Och varför måste telefonerna se likadana ut? Kommer ni ihåg hur det var när mobiltelefonerna kom? Vilken fantastiskt variation det fanns då. Stora och små mobiler i allsköns färger. Vissa hade antenn, vissa var sådana du sköt upp ett lock med. Inte behövde de laddas en-två gånger om dagen heller och så kunde de tåla kyla kallare än +5.

jaja. Snart kommer det väl en motreaktion mot dagens modeller. Då ska jag sluta störa mig på detta anti-små-händer-/fenomen.

skarmavbild-2015-06-03-kl-15-00-32

Bildkälla

Kommentera

