HARRY POTTER AND THE CURSED CHILD

I julklapp fick jag Harry Potter and the Cursed Child som är scriptet till en teaterföreställning som tar avstamp där den sjunde HP-boken slutade. Jag visste inte riktigt vad jag skulle våga hoppas på innan jag öppnade boken. De första sidorna var lite annorlunda att läsa eftersom jag aldrig läst ett manuskript tidigare. Men det glömde jag snabbt bort och hux flux hade jag läst ut boken (på en dag). Den är på lite drygt 300 sidor men eftersom det är så mycket luft så går det fort att läsa.
Harry Potter and the Cursed Child Om jag ska vara helt ärlig så är det inte den bästa storyn jag har läst. Jag tror det hänger ihop med att jag kanske förväntade mig att läsa en bok och istället fick ett manuskript till en pjäs. Trots att jag visste att det var just ett manuskript till en pjäs som jag läste och inte en ny HP-bok. Men det var ändå en fin läsupplevelse. Och jag skulle absolut rekommendera den till andra HP-nördar. Jag älskar att få kasta mig in i trollkarlsvärlden a la Harry Potter, om och om igen. Det är som att återse vänner jag inte träffat på länge. Direkt efter att jag läst ut boken gick jag in på jkrowling.commugglenet.compottermore.com samt letade upp mängder av mina egna påbörjade HP-fanfictions som jag aldrig avslutat (eftersom jag ändå vet hur de ska sluta). Jag funderar också lite på om jag ska läsa om alla 7 böckerna eller om jag ska spara det till sommaren och istället ge mig på att läsa något annat. (Jag brukar annars läsa om HP-böckerna när jag kan ligga ute i gräset)Harry Potter and the Cursed Child
Jag vet att det låter så himla löjligt men jag känner mig så full av energi bara av att ha läst boken, scrollat igenom hemsidor och skämts över mina egna taffliga historier. Så trots att boken i sig inte är det bästa jag läst så gav den mig ändå så mycket mer än vad de flesta böcker ger mig. Den väckte något som somnat inom mig.
Harry Potter and the Cursed Child
Extra plus för att mitt ena nyårslöfte nu är 1/3 uppfyllt 🙂

Kommentera

