KONTAKTANNONSER ÖVER TREVLIGA KVINNOR

Det slog mig idag, när jag valde inte att försöka starta en konversation med min granne, att jag läst en artikel om hur kvinnor ska vara så jävla trevliga hela tiden. Att det är viktigt att kvinnor skolas i att skapa god stämning och sånt. Nu sitter jag och letar efter artikeln (eller blogginlägget) men allt jag får fram är kontaktannonser över ”trevliga kvinnor”. Eh… japp. Hursomhelst. Så här var det i alla fall: Förra gången jag träffade samma granne så var det jag som på egen hand stod för att skapa trevlig stämning. Det var jag som ställde frågor och intresserade mig för hans situation. Men idag kände jag mig trött så jag tänkte att nej, idag får han börja vara trevlig. Vet ni vad som hände då? Inte ett skit. Istället satt vi där på bussen i tystnad och gick brevid varandra till tåget i tystnad, trots att vi bor bredvid varandra och trots att vi pratade en massa sist vi sågs. Trevligt? Knappast. Konstigt? Lite. Nästan som att låtsas att vi inte har setts förut. Men men. Han kanske också var morgontrött. Jag gråter inte direkt några floder. Jag tycker mest att det är intressant att reflektera över. Och så tänker jag på hur glad jag är som inte behöver fylla i någon kontaktannons 🙂

img_7939
btw Denna bild skulle jag valt till en kontaktannons eftersom den utöver att ha ett snyggt filter uppenbarligen visar en bild på en trevlig kvinna som inte är morgontrött och aldrig glömmer saker tex sina vantar på tåget (Tack snälla småbarnsmamman som sprang efter mig för att lämna dem till mig förresten!!!)
Kommentera

