MÅNDAGSLISTA

God måndag på er. Hur har helgen varit? Utöver vår vintriga stund på lekplatsen så har vi haft besök av Aarons favoritpersoner (farmorn och farfarn) som stannade här innan de for ”hem” till Spanien. Idag tänkte jag bjuda på en klassiska lista i form av ett gäng frågor jag snappade upp hos hos Sandra Beijer. Det var ursprungligen en ganska pubertal lista tyckte jag så jag tog helt enkelt bort några frågor som jag tyckte var ointressanta.

Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
Så himla svårt. Jag har ju typ precis (eh… va, är Märtha snart 11 månader?! wtf?! hur hände det?) redan fått en dotter. Och jag och Kristoffer har så olika smak också. Men om jag fått välja fritt utan att ta hänsyn till vad han tycker så kanske: Hermine, Ada, Adele, Astrid, Vera, Lo/Lou, Bo (jag älskar Bo som flicknamn men våra kompisar fick en liten kille i somras som heter Bo så detta känns väl som det minst realistiska alternativet av den anledningen faktiskt), Wilhelmina, Dagmar eller Felinne. Om vi skulle få en pojke har jag verkligen ingen aning vad han skulle få heta. Förra gången var Theodor, Felix och Valdemar/Waldemar högt upp på listan.

Har du bra självförtroende?
Njae. Inte så jättebra tror jag. Det beror nog helt på sammanhanget. Generellt har jag ganska dåligt men ibland blixtrar det till. Tyvärr inte alltid när jag har rätten på min sida vilket brukar få mig att skämmas mycket. Vem tror jag att jag är egentligen liksom.

Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Skriva en novell, beställa kontorsstol, måla förrådet

Beskriv ditt drömutseende.
Jag älskar ögonen på flickan (numera vuxna kvinnan) som figurerar i National Geographics”Afghan girl”. Förstår om det kanske verka jättekonstigt men jag kan inte hjälpa det. Tycker hon är så fin. Och jag känner så starkt för henne. Det är som att se en livsberättelse i en enda blick.
Sharbat Gula.jpg
Bildkälla: Fair use, Link

Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Jo men det har jag nog, fast mest några enstaka bebisplagg och inte sådant jag hade som barn.

Är du nöjd med din profilbild på Facebook?
Japp. Den ser ut så här för tillfället. När jag ser den nu tillsammans med mitt drömutseende känner jag mig dock inte lika nöjd längre så får kanske byta ut den
Stefan 60år

Vad väljer du, godis eller chips?
Helst en kombination av godis+chips+choklad. T.ex. nappar+pringles orginal+schwetzernöt. Vill inte behöva välja. Men för tillfället försöker jag ju att komma ifrån mitt godisberoende så nästa fråga tack!

Har du rykten efter dig?
Gud, det hoppas jag verkligen inte! Ah, blir helt nojig nu. Tänk om jag har det? Gah

Din absolut sämsta egenskap?
Att jag är ärlig. Grodor hoppar ur munnen på mig och det är så pinsamt när jag sårar någon oavsiktligt bara för att jag inte tänker ordentligt innan jag öppnar munnen. Bara för att jag tycker att något är sant behöver jag ju tvunget inte säga det varje gång liksom. Jag är också otroligt virrig. Kan börja med en sak och sedan ”kommer något emellan” och hemmet vittnar om en rad ofärdiga projekt.

Din bästa egenskap?
Att jag är ärlig 🙂 Och att jag är rätt bra på att hantera skrikande bebisar. Fram till Märtha kom i alla fall… innan hon kom hade jag oändligt tålamod med Aaron och hade på riktigt ALDRIG tappat tålamodet mot honom. Det är jag väldigt stolt över.

Hur lång är du?
161 (OCH EN HALV, men det får jag inte säga för då tycker Kristoffer jag är löjlig) (det tyckte tydligen passpersonalen också som skrev 162!!!! i mitt pass)

En vacker person?
Kristoffer ❤

Ett boktips?
Flyga drake. Så sorglig och vacker och fin. Absolut bästa boken jag läst så jag rekommenderar den om och om igen.

Bäst just nu?
Att det är 2017! Att vi har bokat resa till Spanien (i juni visserligen men ändå). Att vi snart ska åka till Sälen. Att jag börjat träna. Att lyssna på när Aaron ”läser” böcker för sig själv eller för sina gosedjur.

Kommentera

