DRÖMMER MIG BORT

Ibland när jag går till förskolan fantiserar jag bort elledningar, hus, asfalterade vägar och övriga spår av människor. Jag låtsas att jag befinner mig i en annan tid och jag jag bara råkar gå på en ovanligt plan stig.
20170131-IMG_5191
Eller så föreställer jag mig hur jag kommer över någon form av manick som möjliggör tidsresor och så gör jag ett nedstamp i historien. Alltid tillbaka i tiden. Aldrig framåt. Jag spanar på människorna där (då) och tänker vad de hade på sig, hur de levde och vad de drömde om.
20170131-IMG_5174
Alternativt så låtsas jag att jag bor i ett av de där husen med utsikt. Det verkar ju också vara ganska fint.
20161111-IMG_4306
Allt detta under en enda liten promenad från förskolan

Kommentera

