NYTT KAPITEL

Idag börjar jag mitt nya jobb. Jag får frågan om jag är nervös eller om det känns pirrigt. Svaret? Nej, inte alls. Jag känner mig lugn och trygg (nästan lite blasé om jag ska vara helt ärlig) trots att jag egentligen borde vrida mig som masken på en krok. Det är ju ett helt nytt kapitel i boken om mitt yrkesverksamma liv. Ändå tar jag det med en klackspark, rycker lite på axlarna och byter sedan ämne. Säger att det ska bli jättespännande och roligt men att jag inte är orolig. Kanske handlar det bara om att det inte har sjunkit in än. När den här dagen är slut kanske jag känner på ett helt annat sätt. Då kanske jag inser att jag ska bygga nya relationer med helt nya människor (nåja, semi-nya i alla fall) (jag känner faktiskt två sedan innan) (jag borde komma ihåg att jag känner/känner till fyra av dem men minnet sviker) (och då är det ändå bara 7 personer där, med mig inräknad…) och skaffa mig nya projektledarfärdigheter och utöka min miljökompetens.

20170221-IMG_5370
Här är en bild på mig när jag sitter och ska konfigurera inställningarna till EOS Remote-appen på min nya jobbtelefon. Tänkte att det kunde vara kul för er att titta på… Som ni ser har jag alltså inte fått tummen ur och varit och klippt mig än. Men jag har goda förhoppningar om att jag snart ska göra det. Mitt nya jobb ligger nämligen vägg i vägg med en frisör (det gjorde visserligen mitt förra jobb också, men jag väljer att inte komma ihåg det nu).
3 thoughts on “NYTT KAPITEL

      1. Ååh vad spännande och kul! Grattis! Låter som ett jätteskoj jobb ju. Har ju spanat lite på konsultjobb tidigare och det var ju egentligen det eller att doktorera som jag ville göra innan det begav sig till denna sidan av pölen.

        Gilla

Kommentera

