UPPDATERING MARS 2017

Min trognaste (?) läsare har efterfrågat lite högre bloggfrekvens från min sida så vem är jag att ignorera en sådan önskan. Jag tror det är bäst att vi börjar med en snabb uppdatering om vad som har hänt den senaste månaden. Here we go.
20170311-IMG_5694
Jag har börjar på ett nytt jobb och direkt blivit inkastad i massa projekt med övervägande delar kort tidsplan och mycket ansvar. Det känns lite läskigt men mest av allt skitkul förstås. Eftersom min nya arbetsplats är i uppstarten finns det ett otroligt driv och framåtanda. Idéer sprutar till höger och vänster och det finns en atmosfär av ”ingenting är omöjligt” som är peppande och härlig. Jag menar så klart inte att alla idéer kommer visa sig vara bra, men det är kul att alla verkligen får en möjlighet att visa vad de går för.
20170316-IMG_5713 20170316-IMG_5715
På hemmafronten då. Well. Där är det lite kämpigare. Eller rättare sagt, mycket kämpigare. Märtha har återgått till att sova svinrisigt (vi trodde att det höll på att vända) och den här veckan har hon vaknat varannan timme typ varje natt och sedan varit näst intill omöjlig att natta om vid 4. Alltså så här. Varken jag eller Kristoffer är så kaxiga när vi inte får sova. Så den här veckan har helt enkelt handlat om att överleva. Vi bygger tvättberg, lagar det enklaste snabbaste vi kan komma på, och lägger oss så fort vi kan.
20170224-IMG_5519 20170225-IMG_5527
Vi har sovit borta tillsammans för första gången sedan Märtha föddes. Alltså båda två. Vi var på bröllop i Stockholm och min mamma var barnvakt och det gick svinbra. Eftersom jag fortfarande ammar lite var jag lite orolig för brösten men det gick galant.
20170318-IMG_5812 Untitled
Ja. Det är väl typ det tror jag. Återkommer strax med nya rapport. Nu ska jag jobba. Eller njuta av solen. Eller vila. Eller planera hur vårat provisoriska drivhus ska se ut. Eller…

p.s Jag höll på att glömma det viktigaste. Jag har ju klippt mig för bövelen! Jepp. Toppat hela 3 cm minsann. Totalt jättefegt men känns ändå bra. Jag gick till frisörskolan i botten på byggnaden där jag jobbar, fick skäll för att jag inte shamponerar två gånger och inte använder frisörsprodukter, betalade 150kr och sedan var det klart.

Kommentera

