AARON 3 ÅR 3 MÅNADER

Aaron min skatt. Mitt älskade lilla barn. Det var länge sedan jag skrev en uppdatering om dig och vem du är nu. Inte så konstigt förstås eftersom förändringar sker lite långsammare nu. Men ändå. Tänker att det inte är mer än rätt att jag skriver några ord om dig också eftersom jag nyss skrivit om Märtha.
20170330-IMG_6203 Vem är då Aaron som 3åring. Well. Du är en glad och känslig person. Du älskar fortfarande att läsa böcker och kan sitta långa stunder själv och läsa om inte jag eller Kristoffer har tid att läsa. Färgen grönt är din älsklingsfärg och det har gått lite över styr. En dag på förskolan vägrade du tex att äta fruksalladen som serverades eftersom du inte fick en grön tallrik… Jepp. 20170330-IMG_6209
Du har bestämda åsikter om vilka kläder du ska ha på dig. Ofta blir det långt i från det lite mer dämpade och sobra valet jag skulle gjort. Istället är det färgglada djur och spännande maskiner som gäller. Tjocka tröjor är inget som faller dig i smaken vilket är synd med tanke på den skatt av stickade tröjor som din farmor förser dig med.
20170325-IMG_6074 De där bestämda åsikterna gäller ju tyvärr mat också. Du vill på inget sätt äta mat som liknar grytor/gratäng utan det ska vara lite med cleant och uppdelat. Ibland kan du också få för dig att du inte gillar något (som vi vet att du ätit bara någon vecka tidigare) och tokvägra att äta det. Suck. Men det går väl över det också så jag försöker tat inte tänka så mycket på det. 20170330-IMG_6178
Du tycker att Märtha är rolig. Och jobbig så klart. Hey, hon är ju din lillasyster. Det är liksom hennes jobb att vara en pain in the butt ibland. Du kallar henne Märttis och älskar att leka jag-lekar med henne. Det är helt fantastiskt att se hur fint ni kan leka tillsammans. Eller när ni kramar och pussar varandra så där okonstlat och hjärtligt som bara barn kan. Du kan säga saker som skvallrar om din omtänksamhet kring henne. Eller så använder du henne som svepsjäl. Att det är hon som kommer bli rädd för något när det kanske är du själv som tycker att det är otäckt.
20170224-IMG_5499
Vi pratar mycket om siffror och bokstäver och jag tycker att det är så spännande att tänka på att vi har hela din skoltid fram oss. Jag ser hur vi kommer sitta med läxor och öva geografi, matte, svenska och allt annat viktigt tillsammans.
20170219-IMG_5336
Jag älskar att få vara tillsammans med dig och du har så många fina, roliga och kloka saker för dig som får det att värka i hjärtat på mig av kärlek.

Kommentera

