HELLO APRIL

Jag fick lite panik över att mars är slut och mina planteringar inte kommit igång. Så därför bestämde vi oss för att kick-starta våren/planeringssäsongen den här helgen genom att göra lite inköp. Tillåt mig redogöra för spektaklet.

  • Vi har köpt balkonglådor (hade inga alls innan så detta känns som ett stort och ”vuxet” steg i livet) OCH fyllt två av dem med penséer. OCH monterat upp lådorna med blommor i på framsidan. Yay!
  • Vi har börjat förgro gurka, slingerkrasse, tomat (äntligen!), paprika, chilli, squash och potatis. Delar av detta gjordes visserligen redan förra helgen då Aaron och våra grannars dotter hjälpte mig att planera men det är först nu som det känns som att det är på riktigt.
  • Jag planterade om våra jordgubbsplantor och flyttade rabarbern. Eftersom jordgubbsplantorna har revat sig något kopiöst så fick de en ganska omild behandling men jag hoppas att de ändå ska klara sig rätt bra. Rabarbern är jag lite mer orolig för trots att jag grävde ut typ en krater för att få upp hela, men alltså shit vilka rötter den hade! Hade ingen aning om att de kunde bli så enorma på bara två år.
  • Jag har gjort en planteringsplan över vilka grödor som ska hamna i vilka lådor.

Hurra! Våren är alltså officiellt här nu 🙂 (Illustrerar detta genom att återanvända lite bilder från maj förra året)

20160522-IMG_8977 20160522-IMG_8972
20160522-IMG_8979

Kommentera

