TYCK SYND OM MIG

Det är synd om mig. Jag är magsjuk. Inte klassiskt kräkas-en-gång-i-halvtimmen-magsjuk utan lite mer random och utspritt. Det började med magkramp och huvudvärk och frossa i tisdags, och på natten till onsdagen kräktes jag. Men bara en gång. Detta gjorde att jag då tänkte att jag kanske bara reagerat på att alvedonen var för stark för magen. Men resten av onsdagen spenderades nerbäddad i sängen. Hade ett skypemöte, organiserade inför leveranser och hade en avstämning på telefon (med min förra chefs fru som dessutom är en fd kollega till Kristoffer – snacka liten värld!). Sedan var jag helt slut. Försökte skriva på en rapport men insåg att, nej jag är faktiskt sjuk och ska inte jobba. Jag youtube:ade roliga klipp, sov lite, försökte hjälpa till med barnen och samtidigt röra mig så lite som möjligt. Nattade båda barnen på kvällen och gick sedan för att kräkas i två omgångar. Det har varit ett helvete att försöka äta. Är hungrig men tanken på all form av mat gör mig äcklad. Gårdens intag bestod sålunda av glass, knäckebröd med ost, dubbelrån med smör, några stackars makaroner och så mjölk och vatten.

Så. Nu är det fritt fram att säga hur synd ni tycker om mig.

2 reaktioner på ”TYCK SYND OM MIG

    • Tack! Behöver verkligen lite medömkan ibland. Eller rättare sagt. Jag behöver verkligen lite medömkan när jag är sjuk

      Gilla

Kommentera

