OM ATT GILLA SITT JOBB

Jag vet inte riktigt vad som hände men plötsligt sitter jag hemma på skärtorsdagen och skriver på en rapport till klockan 22 på kvällen. Jag sitter och kollar upp vad som är skillnaden på mooring dophin och breasting dolphin och försöker hitta en svensk text om det (spoiler – det är typ dykdalb på båda men skillnaden är att den ena går att förtöja vid). Jag läser mer tekniska termer om broar som ska in i ”mitt” samrådsunderlag. Och jag tycker att det är riktigt riktigt roligt. Jag VILL jobba kl 22 på kvällen. På långfredagen vaknar jag 05.39. INTE av Märtha!!! Och det första jag funderar på är när det är rimligt att jag kan gå upp och fortsätta skriva rapport (jag är ju ändå ledig idag liksom). I soffan hör jag hur Aaron har lagt sig hos sin farfar. Hrm. Klockan är 06.13 och Märttis har fortfarande inte vaknat. Detta är någon form av rekord. Varför kan inte kroppen fatta det och sova? Nej istället ligger jag vaken och tänker på rapporten. Inte för att jag känner mig stressad utan för att jag längtar efter att få jobba med den. Ja. Alltså igen. Vad hände?
(06.15 puh, nu vaknade Märtha. Tur. Då har jag en anledning att gå upp. Och en anledning till att vara vaken)

Glad påsk på er!

2 reaktioner på ”OM ATT GILLA SITT JOBB

Kommentera

