ÄLSKAR TÅG

IMG_9369.JPGNär jag åker tåg långt sitter jag alltid med mobilen framme så att jag kan kolla kartan samtidigt. (Om jag inte jobbar förstås.) Jag älskar att romantisera kring landskapet och förälskar mig på ett ögonblick i nya platser där jag vill bo. Får syn på en spännande vik, ett hus med snickarglädje, välskötta staket som andas herrgård, en skogsdunge med rådjur som betar och jag är såld. Kollar snabbt upp var jag befinner mig och börjar räkna på pendelavstånd till en lämplig större stad. Tanken spinner vidare på om jag och Kristoffer kan fortsätta på våra jobb eller om vi behöver byta eller sadla om. Kanske är det ändå just här som vi ska börja vårt nya liv. Sedan öppnar en ny sjö upp sig, ett fält breder ut sig, ett hus med tinnar sträcker sig mot skyn och jag får en ny flamma. Hjärtat byter riktning och börjar bulta för en ny plats. Åh.

Det kanske låter ombytligt och totalt vansinnigt. Men jag älskar det. Älskar att få låtsas. Älskar att få drömma.

4 thoughts on “ÄLSKAR TÅG

Kommentera

