Jag ser folk i mitt facebookflöde som delar ett av Trumps senaste minnesvärda citat. Och jag blir så jäkla förbannad på det. Oavsett om det handlar om att göra sig lustig och hata på det eller de som hyllar och hållEr med. Tycker fortfarande att det är surrealistiskt att ”the land of the free and the home of the brave” misslyckats så kapitalt med sitt folkval.

leaders

PÅ TEMAT SAKER GÖR MIG FÖRBANNAD

6 reaktioner på ”PÅ TEMAT SAKER GÖR MIG FÖRBANNAD

  1. Suck! Det finns liksom ingen botten på vad den mannen kan häva ur sig.
    Ska till USA på jobbresa om två veckor och känner mig väldigt ambivalent, snarare än positivt förväntansfull, inför min första resa över Atlanten.
    Det finns mycket som är bra med USA, mycket som är vackert och mycket som är besynnerligt och läskigt (vapenlagarna!).
    Och så finns det Mr Trump… Som ett konstant regnande lågtryck över hela landet. Med inslag av snö och is.
    Håhåjaja.

    Gilla

    • Åh men du måste försöka tänka bort hela Trump-grejen tror jag. Låt inte det sabba din resa. Njut av allt fantastiskt istället. Som att alltid bli erbjuden en doggy-bay till dina matrester som du inte orkar äta upp på restaurangen. Eller hur folk i mataffären hälsar med ett ”how are you”. Eller häpnas över hur galet de kör och inte vet hur de ska hantera rondeller. (Kanske dåligt exempel men ändå gött att ibland också få känna hur bra vi har det i Sverige). Eller gläds åt den fantastiska servicen som erbjuds over there. Det finns så otroligt mycket härligt att upptäcka med USA. Gud. Önskar så mycket att jag får flytta tillbaka dit någon dag. Även om det bara är för en kortare period.

      Gilla

  2. Ja herregud vilken gnällspik han är! Häver man ur sig så mycket dumheter som han gör får man tåla kritik. Men eftersom han beter sig så provocerande blir också minsta klantighet vansinnigt uppförstorad och ältad i media. Allt ska vara så svart och vitt nu för tiden och ingen bryr sig om att ta reda på vad som egentligen hänt eller ligger bakom. Så hur mycket jag än njuter när det går dåligt för honom måste jag hålla med om att han blir orättvist behandlad, om än inte på den skala han själv tycker.

    Gilla

    • Mmm uppförstorad och ältad men han är knappast mer orättvist behandlad än alla andra politiker. Eller? Tycker du verkligen det? Jag tänker på hur sjukt många kvinnor som typ Hillary Clinton och Sarah Palin blivit uthängda för både sanna och falska påståenden i media och jag kan liksom inte hjälpa att tänka att Trump har det jävligt lätt ändå. Han kan göra misstag efter misstag och ändå möter han inga påföljder. Eller de två kvinnorna som anklagade Julian Assage för våldtäkt och blev lynchade av media (för gud nåde den kvinna som vågar anklaga en populär man för någon form av orätt). Och av alla politiker som finns/har funnits så är han absolut INTE den som blivit behandlad sämst. Mest det jag reagerade på. Men jag kanske var lite otydlig där…

      Gilla

      • Okej, nu läste jag igen. och ja, sure han blir till viss del orättvist behandlad men tycker fortfarande att det är långt från att vara någon form av worst case scenario

        Gilla

Kommentera

