GASTROTABERNA PICOTEO OCH DERAS ATÚN BRUTAL

Tidigare när vi varit i Spanien har jag varit ganska oimpolerad av maten. Tycker över lag att vi mest ramlat in på turistfällor. Men igår åt vi en fantastisk lunch. En av mina bästa matupplevelser faktiskt. Naturligtvis har jag noll bildbevis över detta vilket både känns synd och på samma gång ”äkta”. Det känns lite som att i dagens samhälle så har det liksom inte hänt om jag inte fotar det. Så är det ju så klart inte. Men ibland känns det som det. Jaja. Sidospår.

Upplägget inför besöket var sådär. Aaron hade inte sovit och höll på att somna när vi satte oss och ville bara att farfar skulle komma (vilket han gjorde, men inte snabbt nog), Märtha hade däremot sovit och var full av energi och inte alls sugen på att sitta still. Jag och Kristoffer var svettiga och hungriga. Jag var stingslig och irriterad och utgick från att jag inte skulle kunna äta så mycket utan bara försöka underhålla Märtha. Men. Allt liksom bara föll på plats. Och blev så jäkla lyckat. Kristoffers mamma beställde sin vara trogen en caesarsallad och vi andra massa olika rätter (inte riktigt tapas, men tapas-andan fanns ju där) att dela på. Vi fick in pannkakor med nutella, risotto mascarpone, pommes frittes, olika bröd, gratinerade ostron, Kebab de langostinos, fantastiska vårrullar. OCH. Den godaste tonfisk jag NÅGONSIN ätit.

Alltså herre min skapare.

Jag har aldrig tyckt om tonfisk. Varken rå eller tillagad. Men denna. Alltså jag finner inga ord. Helt fantastiskt. Den liksom bara smälte i munnen. Perfektion.

Picoteo – jäklar vad du levererade!

Skärmavbild 2017-06-04 kl. 20.44.44

Kommentera

