HALLOUMI STROGANOFF

För ett tag sedan läste jag om någon som gjort halloumi stroganoff. Alltså en vegetarisk stroganoff med halloumi i. Detta tyckte jag lät så himla gott och jag har riktigt gått och längtat efter att få pröva att göra det själv. Så i söndags blev det äntligen dags för att göra ett försök. Jag hade i röda linser, morotsstavar, skivad paprika, gullök, vitlök, lite äppelbitar som barnen inte ätit upp, krossade tomater, grönsaksbuljong, balsamvinäger, halloumi (stekt separat och bara tillagd den sista minuten) och så kryddat med timjan och svartpeppar. Ris och majs serverades till. Det blev väldigt lyckat måste jag säga. Eller ja. Jag och Kristoffer och Märtha gillade det. Och Aaron gillade riset och majsen (men det är ungefär vad han brukar äta när vi serverar något som liknar en gryta/korvstroganoff). Kan verkligen rekommendera andra att testa detta.

Dock ljuger alla recept om att det bara ska ta 15-20 minuter. Tre olika recept hittade jag med den tidsangivelsen men det är ändå lögn. Räkna med en sisådär 40 min om du inte vill ha stenhårda morötter och linser (och hinna koka riset i din riskokare som du naturligtvis äger eftersom du, som jag, är en smart människa. right?) säger jag, så hamnar du närmare sanningen.

Här är en bild som jag inte har tagit på en maträtt som någon annan lagat och fotat. Det är så det skulle kunnat sett ut om jag hade varit matbloggare och planerat att jag skulle blogga om det jag åt. Vi kan väl låtsas att det smakade och såg ut som något Linnea skulle ha serverat 🙂

160534

Bildkälla: Coop fast receptet på bilden är det här

2 reaktioner på ”HALLOUMI STROGANOFF

Kommentera

