EN WALK IN CLOSET

Medan vi var i Spanien hade ju vi snickare hemma för att fixa med ventilera ut dålig luft under golvet. Jag orkar inte riktigt gå in på detaljer kring det här men kort sagt är det ett hus byggt med nivell-system på sent 50-talet.  Vänta lite. Låt mig stoppa mig själv här. Jag tror jag ska be Kristoffer skriva ett gästinlägg om det här. Han är bättre på att förklara. Ja, så får det bli.

Hursomhelst.

Vi ville få bort dålig lukt (ingen farlig luft, men oangenäm) och detta innebar att vi skulle behöva bryta upp golvet. Då kläckte jag (eller var det Kristoffer?) den briljanta idén att vi kanske borde fundera på om det var något större vi ville göra i samma veva. Om vi ändå skulle behöva göra åverkan på golv och väggar liksom. Det landade i att vi ville ha en ”walk-in closet” (okej, det här vill jag ändå minnas var min idé). Ja alltså ingen fancy pancy walk-in closet, utan en funktionell sådan som kunde ge oss lite bättre förvaring. Förvaring är ju någon en aldrig kan ha för mycket av och dessutom har vi ogillat de befintliga garderoberna från dag ett i huset. Vi bestämde oss för att låta snickarna fixa till golvet/luftproblemet och samtidigt flytta lite väggar för att skapa en walk-in closet mellan vårat sovrum och Märthas sovrum.

Det tog emot att behöva riva väggen i Märthas rum med den fina harlequin-mönstrade tapeten, men vi lät målarna ersätta den med en likadan så nu behöver vi inte tänka på det. Eller tänka på hur dyrt det blev…

Vi tog alltså bort de befintliga inbyggda garderoberna i vårat rum och Märthas rum. Sedan lät vi snickarna riva den befintliga väggen mellan rummen och bygga två nya. Båda sovrummen fick dessutom bli aningens mindre för att vi skulle få till en vettig garderobslösning.

Nu hittar jag dock inte något nytt minneskort till kameran så jag har försökt fota med mobilen. Ursäkta risig bildkvalitet. Lovar att försöka fixa bättre bilder så fort kameran är fixad.

Men här ser ni alltså min snygga justering av planlösningen, ingången till garderoben och inuti garderoben där vi börjat fylla på med våra kläder. Det som slog mig direkt är vilken fantastiskt bra överblick vi har fått över vad vi har för kläder.

Kommentera

