FIRA NAMNSDAGAR

Som jag nämnde i förra inlägget så har ju Märtha precis haft namnsdag. Ja, faktum är att både Aaron och Märtha har haft sina juli-namnsdagar, och som de glömska föräldrar vi är så missade vi så klart att fira det. Jag tänker hela tiden att vi ska bli bättre på att uppmärksamma deras namnsdagar (och våra egna) men än så länge har vi totalt glömt bort det.

Så här ser ser tiderna ut när vi borde fira: Aaron har namnsdag den 1juli, 28 januari (Karl) och 27 december (Johan). Och Märtha har namnsdag 11 maj, 12 juli (Hermine) och 14 augusti (Britt). Om vi ska inkludera även de ömma föräldrarna så har Kristoffer namnsdag 15 mars, 28 januari (Karl) och 27 december (Johan). Och jag har namnsdag den 28 februari (Maria). (Det verkar inte finnas en specifik dag då ”Lina” har namnsdag utan detta verkar variera och i år har jag alltså ingen egen dag. Trist ändå, men jag verkar ha överlevt än så länge oavsett.)

20170610-IMG_7424

Här har ni en bild på fyra personer som tydligen inte firar namnsdagar. Än.

Är det någon av er som firar namnsdagar? Hur gör ni då? Jag tänker att vi kanske ska göra så att den som har namnsdag får en liten sång sjungen för sig, att den personen får välja mat. Och kanske kan den personen få en liten bok eller enklare present. Det hade varit mysigt.

Ett tag hade Kristoffer och jag planer på att göra Aarons namnsdag den 1 juli lika stor som födelsedagsfirandet och ha hans födelsedag lite mer low-key eftersom vi tänkte att den kanske skulle överskuggas av nyårsafton och hela julledigheten. Men än så länge har vi firat honom vid trettonhelgen och jag tycker att det har funkat ganska bra. Märtha och jag har ju visserligen bara fem dagar mellan våra födelsedagar så egentligen kanske vi borde fira henne vid någon av hennes namnsdagar istället också… Ja. Alltså ni hör ju hur lite koll jag har på läget här.

Kommentera

