FÖRÄLSKELSE

En gammal bild dök upp i mitt Facebook-flöde och jag scrollade vidare. Och plötsligt dök det upp en annan bild som fick mig att slungas tillbaka i tiden. Det var en bild av en förälskelse. Och jag var tvungen att fortsätta leta i arkivet efter fler bilder från den där tiden. För att minnas. Det var ingen konst. Jag kunde minnas pirret i magen. Den där känslan av att känna sig speciell för att han har ”valt mig”. När det finns så många andra snyggare, bättre, häftigare, sexigare, smartare än jag. De mixade känslorna av misstro att någon annan kan gilla just dig uppblandat med fjärilar i magen.

Jag kan komma ihåg exakt hur det kändes att känna doften av hans hud. Och jag minns hur förvånad jag blev första gången jag insåg att han också kunde känna sig osäker. Det mest fantastiska är dock inte alla minnen vi haft. Utan de minnen vi kommer fortsätta skapa i framtiden. Jag är så tacksam över det och över att det var just honom jag träffade. Herre Gud vad jag älskar dig Kristoffer.

IMG_9796
Här är bilden som slungade mig tillbaka. Visst finns det ett uttryck som är något i stil med att fangirla? I så fall är det det jag gör nu. Över min man. *emoji med hjärtan till ögon*
Kommentera

