LITE VILSEN

Jag försöker hitta det där klassiska skolstarts-pirret som brukar komma på hösten men det verkar ha lite svårt att infinna sig. Mitt Hemnet-knarkande har lett till att vi nu på allvar tittar på att flytta till Kungsbacka. Kanske inte just till det huset vi kollade på i söndags, men något som kanske inte är så annorlunda mot det. Och sådan saker tenderar ju att ställa allting på sin spets. Vi börjar rannsaka oss själva och utöver att fundera kring om vi skulle vara villiga att lägga ett bud, tänker vi också på hela vår framtid. Alltså den där stora bilden av hur vi vill forma våra liv. Vilka stigar vill vi trampa på karriärsmässigt, hur snart tror vi att vi skulle kunna flytta utomlands en sväng, hur värderar vi närhet till familj och vänner osv osv. Det känns som att mitt huvud är en enda stor bikupa där jag har svårt att se varje enskilt bi (=tanke) för de är så många och de rör sig så snabbt i olika riktning.

Jag ifrågasätter hela min existens. (Nej, inte riktigt. Det där lät ju lite väl dramatiskt. Men jag ifrågasätter en hel del i alla fall.) Vi ifrågasätter vilka förutsättningar vi vill ge Aaron och Märtha. Vilka förutsättningar vi vill ge oss själva. Kan man säga så ens? Nä, förmodligen inte. Men, visst är det mycket att tänka på. Det lättaste hade förstås varit att överge alla tankar på att göra ett husbyte nu och istället avvakta lite. Kristoffer vill ju väldigt gärna arbeta klart med sin bro vilket betyder att vi är knutna till Göteborg till ungefär 2021. Naturligtvis går ju det att rucka på, men det är ändå någon form av grundpremiss vi utgår från. Men sedan är ju frågan. Vill vi vara kvar i Göteborgsområdet efter det? Kanske. Kanske inte.

Ah, well. Jag ska inte bombardera er med massa mer virriga tankar. Jag ville liksom bara lätta lite på locket. Tack för att ni lyssnade.
20170606-IMG_7297

Kommentera

