INREDNING OCH DÅLIGT SAMVETE OCH KÖPA-HUS-STRATEGIER

Mina tankar kretsar kring inredning. Jag hänger på pinterest och  pinnar för fullt. Jag läser artiklar om att renovera 70-talshus och scrollar igenom forum över kostnader på dränering, sanering, fasadbyten och gud vet vad. Däremellan stannar jag upp och våndas över att jag är en egoistisk person som vill dra bort Aaron och Märtha från deras trygga tillvaro på förskolan. Herregud liksom. Hur kan jag ens tänka tanken på att skola in Märtha på förskola nummer TRE inom loppet av ETT år? Jag måste vara dum i huvudet på riktigt. Sedan förtränger jag mitt dåliga samvete och trillar in på sidor som Hur vinner jag budgivningen och slutpriser på booli. Knäppt. Och då har vi inte ens köpt något nytt hus. Undrar hur det ska gå den dagen vi faktiskt gör det på riktigt…

Kommentera

